Pages

Thursday 6 January 2011

rindu berlalu pergi..(testing.....)

cubaan..cubaan 1..cubaan 2..cubaan 3...cubaan tamat..

saje test....hehehe....kalo rajin..updatelh bnda ni...:)

segala yang tercatat di dalam blog ini hanyalah dongeng semata-mata..tiada kena mengena antara hidup ataupun yang tela meninggal dunia. Jika terdapat tempat yang sama, itu hanyalah sekadar picisan idea. harap maklum.


mohon komen ye..ni percubaan pertama menulis. Komen anda akan dapat membantu saya memperbaiki penulisan ini.


rindu berlalu....1

Langkahku terhenti tatkala mendengar dentingan jam yang diringi dengan rentak lagu melayu. Masih tidak hilang kebudayaan melayu walaupun Malaysia diamuk kemajuan. Sungguh murni usaha yang dijalankan oleh pihak Majlis Daerah untuk mengekalkan warisan yang satu ini. Di sini juga aku telah mencipta kenangan yang sukar dilupakan. Tempat bermula segala-galanya. Hampir sahaja air mataku tumpah apabila mengenangkan segala yang berlaku. Semua ini adalah ketentuan dariNYA yang berkuasa ke atas sesuatu. Kita hanya mampu merancang, tuhan yang menentukan. Tiba-tiba aku dikejutkan dengan tangan yang melambai-lambai di muka dan bebelan seseorang yang akan menjadi teman setia hidupku.

“Dhia!Apa awak menungkan ni? Puas saya panggil nama awak. Ini minuman yang awak pesan tadi. Saya ajak minum di kedai makan Suhana tu, awak tak mahu.Nak juga duduk dekat sini. Dahlah panas ni. Kalau duduk kat kedai tu kan ada kipas angin. Tak faham betullah saya” Aku hanya tersenyum dan menyambut air yang dihulurkan kepadaku. Kuat membebel betul dia ni.

“Alah, bukan selalu dapat duduk dekat sini. Seronok tau tak. Macam-macam perangai orang awak dapat tengok.Satu lagi, awak ni memang kuat membebel, kalah nenek saya.” Lelaki itu hanya menjeling tajam ke arahku yang sedang tergelak.

“Owh. Sekarang sudah pandai nak kenakan saya. Tunggulah 2 minggu nanti. Habis saya kenakan awak. “ Aku terdiam seketika dan tunduk merenung tin minuman yang sudah hampir tinggal separuh. Segala yang lelaki itu ucapkan sekadar menjadi angin lalu kepadaku. Malu dan takut menyelubungi hati yang tidak keruan ini.

“Sayang. Kenapa senyap ni. Saya minta maaf kalau kata-kata saya menyinggung perasaan Dhia. Saya bergurau sahaja. Dhia, janganlah senyap begini. “ ada tanda-tada risau di wajahnya. Rasa bersalah mula timbul kerana membuatkannya risau. Itulah salah satu yang membuatkanku lemah apabila dia memujuk. Suka sangat memanggil nama apabila memujuk atau inginkan sesuatu. Sama seperti yang dilakukan oleh orang yang pernah kusayangi dan akan terus kusayangi sehingga akhir hayatku.

“ Saya tak apa-apa im. Jangan risau ya. Jom kita balik. Tentu mereka risaukan kita. Tadi kita telefon kata dah kat Chaah. Tapi sampai sekarang tak sampai-sampai rumah.” Aku tersenyum dan menarik tangannya tanda aku ingin beredar dari sini. Kami bergerak pergi meninggalkan Dataran Segamat yang banyak meninggalkan kenangan manis kepadaku. Biarlah semuanya berlalu dan moga kebahagiaan menantiku.

4 comments:

iEnAppLe_sELamanya said...

nice one~...truskan usaha lg...
=)...

Anonymous said...

best~~
citernye ade smbungan ye.
penghujungnya yg dinanti2..ahaks..
teruskan lg... :)

~Hurin~ said...

So far, nice try.. cuma dr segi penulisan, Wawa kene baiki la.. such as, dariNya kpd daripada-Nya. Kata ganti nama misalnya im kpd Im. Hati2 dgn pembuka dn penutup kata or maybe it was just typing error. Anyway, good effort. Keep it up Wawa!!

NurabaDie said...

iena dan senyum: hehe..tq...
kak ain: hehehe....tq ek..nnti sy betulkn...lma dh pasan..cayalah kak ain...leh pasan jgk menda tu...sje nk tggu org komen.kdg kita rasa menda tu tkde pape....tq:)

Post a Comment

 
cinta seindah mimpi, kata hanya di bibir, nukilan kucatat di sini

Sample Text